from Melbourne to Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu from Melbourne to Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu

from Melbourne to Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Marinde & Ferdi

01 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hai guys,

We waren gebleven bij Australian day in Perth. We zijn naar het landley park, geweest. Hier hadden ze activiteiten voor kinderen en ouderen zoals circus, spring kussen, bandjes, vliegtuigshow en het eindigen met een half uur vuurwerk. Oud en nieuw in sydney was mooi maar dit was nog mooier. We ontmoette en aantal australiers en zijn naar een bar (the shed) in northbridge (wijk in perth) gegaan.

De volgende morgen wat moeite met opstaan maar we hadden nog een taak te doen. Het huur bedrijf van de auto bellen want de auto sleutel lag nog steeds in de auto. Wij hadden gedacht dat is zo opgelost, We zijn in perth dus dan brengen ze de reserve sleutel even langs. Helaas liggen de reserve sleutels in Sydney en moesten we 'routemobiel' bellen. Deze kwamen snel langs om hem als een dief open te krijgen. In de middag zijn we naar Rockingham en Pinguïn eiland gegaan (het eiland waar je waarschijnlijk geen pinguïn ziet omdat ze zo verlegen zijn. Wij hadden hier ook geen ferdi-geluk) daarna stopte we bij een aantal rotsachtige strandjes (point perron) en aten op de boulevard.

De laatste dag aan de westkust is alweer aangebroken en we nemen de ferry naar Rottnest island. Met de fiets ontdekken we het eiland, rondleiding bij de vuurtoren en langs mooie baaitjes waar we snorkelen. Onderweg zien we quokkas.

29 januari, tijd om de auto in te leveren, we hebben 5250km gereden. We vliegen naar Melbourne waar we 2 nachten via airbnb hebben geregeld. Aangezien wij de eerste gasten voor Rachel en Ben zijn, worden we goed verwend met ontbijt, vers fruit en tomaten uit eigen tuin.

We slapen uit en in de middag nemen we de trein naar melbourne city. Wandelen naar Federation square en Queen Victoria market. We genieten van het uitzicht over melbourne vanaf de eureka skydeck en eindigen de avond in de bar.

Op 31 januari halen we onze camper op. Blijkbaar stond er in de papieren dat we voor 11 uur de camper op moesten halen en wij kwamen om half 12 aan. Helaas dat kost ons 80 dollar te laat fee. We slaan nog wat groente en fruit in op de queen victoria market, want dat is in de supermarkt behoorlijk duur. Met ruim 650.000 km op de teller beginnen we met ons camper avontuur.

Eerst richting de great oceon road, helaas hebben we het warme weer van perth niet mee kunnen nemen en is het hier Nederlands weer, bewolkt en koud. Voor de great oceon road is een zonnetje wel erg fijn dus besluiten we om eerst het binnenland in te rijden. We rijden via Ballarat naar de Grampians nationaal park en vinden een camping bij Halls gap. Hier zitten veel kangaroo's en kaketoes.

De zon is weer gaan schijnen en we doen een aantal wandelingen door het np naar mooie uitzichten. (balconies, pinnacle, mackenzie falls.

Op 3 feb rijden we naar mount gambier. Hier heb je een Blue lake. Dit meer is alleen in de zomer zo blauw. Daarnaast heb je ook een tuin in een gat. Sinkhole genoemd. Erg bijzonder.
Van mt Gambier rijden we naar de kust naar Portland. Hier doen we een wandeling langs de cliffs bij cape Bridgewater. Daarna rijden we door naar Port fairy.

De keuze om eerst het binnenland in te gaan wordt beloond met een mooie zonnige dag. tijd voor de great oceon road. Er zijn verschillende stops waar je uitkijk punten hebt. Natuurlijk de beroemde 12 apostelen, London bridge, bay of islands. Na een deel van de prachtige kustlijn te hebben genoten reden we en rondje door het binnenland waar je wijn, kaas en chocolade proeverijen had. Bij Timboon kon je je eigen aardbeien plukken. We overnachten aan de kust in Port campbell.

6 feb, marinde's verjaardag. De dag begint met een overspoeling van mailtjes, what appjes en vele gezangen. Bedankt daarvoor. Zo voelde ik me echt jarig! Ze staan opgeslagen op de telefoon dus af en toe mogen we er weer van genieten tijdens de shuffle mode.
We hebben nog niet alles kunnen bewonderen van great oceon road en rijden naar de grootste stop met verschillende uitkijkpunten, loch ard gorge. Erg mooi!
In het great otway nationaal park heb je verschillende watervallen waar je naartoe kan lopen door het regenwoud (triplet falls, hopetoun falls). Tussen de middag aten we carrotcake bij princetown, want wat is nou een verjaardag zonder taart. Overnachten deden we in bimbipark waar veel koala's zaten. Na relaxt wat te hebben gegeten, een koala hadden bewonderd die over de grond van boom naar boom kroop en even kort tafeltennissen gespeeld, terug naar de camper en... SHIT! lampen staan nog aan. Accu leeg.

We werden snel geholpen met de accu door de mensen van het caravan park Een lekker rustig dagje naar het strand was de planning, maar helaas, bewolkt. Dan maar gewoon een stukje rijden. Even in Apollo bay geshopt, bij Kennett river koala's gespot. Bij Lorne had je de Erskine falls, waar veel toeristen waren en een stel Aziaten continu irritant in de waterval gingen staan. En teddy's lookout. Uiteindelijk reden we door tot Geelong. Nog even een was gedaan en uit eten geweest voor Marinde's verjaardag bij een Chinees.
8 feb, we rijden naar Wilson prom. np, wat erg groen is en een mooi strandje heeft maar verder niet veel indruk maakt. Kamperen doen we op een goedkope camping net buiten het park.
De volgende dag naar watervallen bij Toora en Tarra Buga np. Het regende heel de dag, dus toch die regenjassen niet voor niks bij ons. Het is een regenwoud en marinde had nog een lekkere bloedzuiger aan haar kin. Slapen deden we in Bairnsdale.
Na een aantal dagen bewolking komt de zon weer door. Even paar uurtjes strand bij Lake Entrance, daarna door naar Mallacoota.
11 feb is een dag van veel rijden. We rijden via Merimbula en tathra naar jervis bay, plaatsje huskisson.
De volgende dag doen we in de ochtend een boottocht in de Jervis bay, wat erg leuk was. Daarna ging het regenen en zijn we naar Kangaroo Valley gereden. Helaas bleef het erg bewolkt en mistig. We reden door naar de Fitzroy falls maar door de mist zagen we er weinig van. De rit vanuit de bergen naar Wollongong was in het begin erg spannend omdat we misschien 10 meter ver konden zien.

Vrijdag gingen we 's ochtends bowlen en via de kust verder naar het noorden gereden onder andere over de seaside bridge en wat uitkijkpunten gestopt. Door royal np naar sydney. Daar zochten we fleur op op haar werk, Lily's, en daar bleven we eten. Daarna naar hun huisje om daar onszelf te installeren voor het weekend.
Fleur en steef hadden een leuk tentje gevonden voor een brunch. Eind van de dag richting de stad voor Chinees nieuwjaar, maar door de regen was het niet erg druk. We aten thais. Er was een tentje in sydney waar carnaval werd gevierd met allemaal Nederlanders, dus zijn we even wezen kijken. Dat hielden we niet lang vol, dus zijn we steef gaan opzoeken op zijn werk, en kaas gegeten en wijn gedronken en daarna nog even naar de kroeg gegaan met z'n 4tjes in new town tot de late uurtjes.
We slapen uit en rijden naar palm beach om te relaxen op strand en uit eten.

Het weekend is alweer voorbij en we gingen naar de blue mountains met steef (fleur moest helaas aan de arbeid), hebben fanatiek een wandeling gedaan van zo'n 2 uur. Steef zei van tevoren dat de wandeling waarschijnlijk wel op teen slippers kon, nou... gelukkig hadden we schoenen aan. De laatste avond met z'n 4tjes gezellig bij fleur&steef gegeten en cocktails gedronken.

17 t/m 20 feb zijn we richting Byron Bay gaan rijden. Tussenstops bij Nelson bay, port macquirie, South West rocks en Coffs Harbour. Gelukkig zijn we eerste dagen nog even naar het strand geweest, want er is een cycloon bij brisbane, dus veel regen komende week helaas.

De regen hield aan tot zaterdag en we besloten om byron bay na 1 dag weer te verlaten en de zon weer op te zoeken. De cycloon ging naar het zuiden en wij naar het noorden. Na een dag door de regen en wat afgezette en omwegen door de overstromingen komen we eind van de dag aan in hervey bay. De zon schijnt weer. :D
Zondag regelen we een tour naar fraiser island voor maandag & dinsdag en verder gaan we naar het strand.

Fraiser island is een zand eiland met meren en een regenwoud. Je hebt geen wegen daarom moet je met een 4wheel drive auto of bus over het eiland. Wij hadden een bus en sliepen in een lodge. De eerste dag naar lake mackenzie en lake basin, een wandeling door het regenwoud. Dag 2 rijden we over het strand naar de genoemde champagne pools, door de cycloon is de zee wat ruig en zijn de champange pools ver te zoeken. We stoppen bij en shipwreck en zwemmen in de rivier. Dit water is zo schoon dat je het kan drinken. Op de terug weg zien we een dingo (wilde hond) we eten nog op het eiland en om 9uur zijn we weer op het vaste land. Een erg leuk tripje.

Woensdag 25 feb rijden we via noosa, waar een nationaal park is naar brisbane. We zitten op carvanpark vlakbij het centrum en de volgende dag nemen we dan ook de bus naar het centrum. In het busticket zit ook een ticket voor de boot over de rivier. Uiteindelijk stappen we uit bij riverside waar de meeste barretjes en eettentjes zitten. Iedereen is aardig netjes gekleed hier en we besluiten bij een sushi tent te eten.

27 feb leverde we onze camper weer in en vliegen we naar sydney. We hebben nog 1 dag met fleur en steef voordat we zondag aan ons volgende avontuur beginnen..... NIEUW-ZEELAND!

Groetjes van ons

• 01 Maart 2015 - 08:25

Marie Jose:

wat een mooi verhaal weer! en mooie foto's!!
    jullie vermaken je wel. Ben erg benieuwd wat julie van nieuw zeeland vinden!

• 01 Maart 2015 - 09:36

Sebastiaan:

Leuk stukje en blijft een mooi avontuur, blijf jullie op de voet volgen uiteraard ook strax op Mallorca

Have fun adios

• 01 Maart 2015 - 11:50

Nadine:

Zo leuk! De foto's zijn echt geweldig! Jeeh, nu naar Nieuw Zeeland (L)

• 01 Maart 2015 - 12:09

Dineke:

Hi lieverds,
    Lekker genieten, wat is Australië toch een mooi land :-). Leuk je verjaardagsfoto op het strand :-), hele goede reis naar Nieuw Zeeland. liefs Wilbert en Dineke

• 01 Maart 2015 - 12:10

Dineke:

Hi lieverds,

• 01 Maart 2015 - 13:58

Marian:

Hoi Marinde en Ferdi,

Prachtige foto's en mooi verhaal. Geniet ervan.

liefs, Marian

• 01 Maart 2015 - 18:28

Phuong:

Wat een avonturen allemaal, heerlijk zeg! Heel veel plezier in Nieuw-zeeland ;)

xx Phuong

• 03 Maart 2015 - 12:31

Elly En Jan:

hoi Fer en Marin,leuke maand febr. hebben jullie weer doorgebracht! Leuk geschreven,ook de mindere dingen(accu) prachtige foto's....heb het net zo geweldig in Nieuw-Zeeland!! Wij vermaken ons ook wel by-the-way !!;-) ;-) filakies Elly en Jan

• 10 Maart 2015 - 14:15

Jan De Koning:

Hallo Marinde en Ferdi,

zo te lezen hebben jullie het naar je zin.
    ik heb een vraag wanneer denken juliie in Thailand aan te komen?

heel veel plezier in Nieuw Zeeland

groeten Jan