nieuw zeeland deel 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu nieuw zeeland deel 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu

nieuw zeeland deel 2

Blijf op de hoogte en volg Marinde & Ferdi

31 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

kaiora,

De dagen in queenstown zijn om gevlogen. We waren elke avond in de bar te vinden. we aten 2x de beroemde ferg burger waar gehele dag een rij van een uur staat. Queenstown staat bekent om zijn extreme sporten dus deden we samen de canyon swing (60 meter val met swing daarna). Ferdi deed ook een nevis swing en de nevis bungy van 134 m hoogte.
De laatste avond moesten mensen van onze 2de bus een ander hostel zoeken. Ze kwamen uit bij een jachtboot. Daarom hadden we een party op de boot. Erg gaaf.

Zondag ochtend vertrekken we vroeg naar milford sound waar we een boottocht v 2 uur doen. Erg mooi! We slapen in gunns camp in de vallei. De stroom gaat hier uit om 22 uur. Het water voor de douche wordt gestookt door een vuur. En het krioelt hier van de zandvliegen, die je lekker de hele dag door steken.

23 maart kunnen we een wandeling naar de top van een berg doen of kortere wandeling. Door miscommunicatie doen we de kortere. We stoppen op een aantal uitzichten onderweg.
Eind van de dag nemen we de boot naar steward island.
We hadden van te voren slaap plekken moeten regelen maar dat was de chauffeur vergeten te melden. Daarom regelde stray dit. Het hostel waar stray normaal zit was vol dus hebben ze na 2 dagen wat kunnen regelen. 3 in een ander hostel en 5, waaronder wij, zaten in een huis boven op een berg met prachtig uitzicht.
We aten fish and chips bij het water omdat de pinguïns met de schemering aan wal komen. We zagen er 2. Erg schattig. Stuk kleiner als gedacht.
We belanden in de enige bar op het eiland en besluiten rond 23 uur naar een plek te gaan waar je kiwi's kan spotten. Er waren een aantal mensen met het zelfde idee. we hadden geen geluk.

De volgende dag om half 8 de zonsopgang. Erg fijn dat we vanuit ons bed naar het balkon konden rollen om dit mooie aanzicht te zien. Daarna weer terug in bed want warm is het hier niet. Later in de ochtend doen we een 4 uur durende wandeling en nemen we om half 4 de boot terug naar het zuider eiland. Terug naar queenstown voor een nacht. Natuurlijk gaan we naar de bar en eten we voor de laatste keer de beroemde fergburger.

25 maart hebben we weer een nieuwe bus. We rijden naar mt cook. Waar we een hotel tussen de bergen hebben. We lopen de hooker valley track (Ja zo heet het echt) met uitzicht op mt cook. 'S avonds is er een pubquiz in de bar. We worden 2de. (Winst: $30 bier)
Donderdag via een stop bij een meer waar we frisbee deden naar rangitata.
Dit is wederom een huis in de middle of nowhere. We deden een wandeling door het boerenland naar de rivier. Een Bbq werd georganiseerd en de flessen bier en wijn gingen hard.
De volgende dag nemen we afscheid van een aantal busgenoten in christchurch. Dit hadden wij ook kunnen zijn, maar we hebben onze pas opgewaardeerd naar kaikoura waar we zijn gaan zeevissen bij aankomst. Dat ging als een gek, binnen no time had je 1 of twee vissen aan de haak. Bij ferdi werd zijn eerste lijn doorgebeten door een haai. Na het vissen gingen we met de hele groep gezellig mosselen en crayfish (soort kreeft maar dan beter;)) eten en wijntjes drinken. Ook de gevangen vis kregen we mee om bij een plaatselijk tentje te frituren. Daarna nog even naar een bar met live muziek
Na een korte nachtrust vroeg op de volgende ochtend om met dolfijnen te gaan zwemmen. In kaikoura zitten ongelooflijk veel dolfijnen en je kan dus echt met ze zwemmen. Door geluiden te maken door het snorkelpijpje trek je de aandacht. Soms zwemmen ze zelfs rondjes om je heen en als je naar beneden dook, doken ze met je mee. Het was echt heel bijzonder.
We bleven nog drie nachten in kaikoura om vooral te relaxe.n en bij te komen van alle mooie ervaringen van Nieuw Zeeland.
De 31 ste gaan we naar Christchurch, waar we een nachtje slapen in de jailhouse hostel, wat dus vroeger een gevangenis was. 1 april vliegen we naar Bangkok voor ons volgende avontuur.

Liefs, M&F

• 31 Maart 2015 - 10:39

Elly En Jan:

Het blijft gaaf om te lezen en te zien waar jullie zijn en wat jullie allemaal doen en zien! PRACHTIG ,veel plezier en....blijf heel met al die swings en bungies ,groetjes El en Jan

• 31 Maart 2015 - 22:58

Sonja:

Mooie prachtige foto's en verhalen, op naar de volgende plekken om te bekijken :-))

• 02 April 2015 - 16:49

Nadine:

Dat klinkt allemaal weer ontzettend gaaf. Het gevoel van ergens zijn in the middle of nowhere is weer helemaal terug bij het lezen van jullie verhalen. Heel tof! Nu naar Bangkok, haha dat zal wel een erg groot verschil zijn opeens zo'n drukke stad met al die Thaise mannetjes, vergeet daar niet naar de drijvende markt te gaan en een boottocht te maken, dat is wel een aanrader.. en nee marin, beter niet naar het mega grote overdekte winkelcentrum, want dan ontploft je backpack :P Heel veel plezier darlings!

• 02 April 2015 - 18:06

Dineke:

Hi, heerlijk wat een avonturen en gave foto's.
    Gevoel dat Nieuw Zeeland voorbij is gevlogen, prachtig daar!
    Hilarische foto van jullie in Jail :-). Geweldige tijd in Thailand!