from Auckland to Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu from Auckland to Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu

from Auckland to Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Marinde & Ferdi

19 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo allemaal,

Australië hebben we achter ons gelaten. Op 1 maart vlogen we in 2 uur en 40 minuten naar Auckland. De volgende dag wat geshopt en naar de skytower geweest voor een mooi uitzicht over de stad. We aten onder de skytower waar onze biefstuks doorbakken waren ipv medium en de toetjes waren ze vergeten. Dat leverde ons een nieuwe medium steak, salade, glas wijn en 20% discount op. Door een mis berekening gaven we achteraf maar 5 dollar fooi. Shame on us.

Op 3 maart werden we om 7:50 uur door de straybus opgehaald. Dit is een hop on-hop off organisatie die activiteiten en accommodaties voor je regelt. En ze rijden je ook door Nieuw Zeeland;)
We reden met een volle bus, 45 man via hamilton naar raglan waar je surf lessen kon doen of gewoon lekker op het strand kon liggen. Dat laatste kozen wij voor. We sliepen in een leuke lodge in de middle of nowhere. De eerste avond werd natuurlijk goed in geluid met wat drankjes.

Woensdag moeten we om 7:30 uur in de bus zitten anders moet je fok&sok voorin de bus met microfoon voor lezen. We rijden deze dag naar de Waitomo caves: waar we in een grot gingen abseilen(ook door een waterval), klimmen en klauteren. Onderweg zagen we glowworms.
Na dit leuke en vermoeiende avontuur rijden we door naar Mourea, hier slapen we bij een maori familie. De mannen leren de haka en de vrouwen een dans.

Op 5 maart gaan we in de ochtend raften, van een zeven meter hoge waterval. We zijn geen 1 keer om geslagen. We hoppen van de bus af in rotarura voor een extra nacht. In de middag gaan we naar wai-o-tapu: geothermisch vulkaan gebied. Dit was erg mooi maar de stank van de vulkaan grond konden we niet aan wennen.
In rotorua was een avondmarkt waar veel lekkers te halen was.

De volgende dag worden we pas om 13 uur opgehaald door de straybus dus we besluiten in de ochtend de tour te doen die je in Nieuw Zeeland gedaan moet hebben: DE HOBBIT HUISJES.
Daarna worden we op gehaald door een nieuwe bus. Deze was een stuk kleiner, 22 mensen.
Deze dag regent het bijna de gehele dag nadat we opgehaald zijn door de bus. Dat komt goed uit. We moeten een aardig stuk rijden voordat we bij een andere maori familie slapen bij Lake Aniwhenua, de ngati manawa familie.
We leren armbandjes weven tijdens de happy hour bij de bar. Doordeweeks geven ze het over gebleven eten aan de school kinderen. Wij waren er op zaterdag dus helaas geen schooldag voor ons. Het eten in het weekend gaat naar de oudjes.

Zaterdag rijden we via huka falls naar taupo. We pikken nog wat oude busgenoten op en gingen daarna relaxen in de Waikato river. Waikato betekent flowing water. Vanuit de bergen komt warm water in het meer.
We rijden naar een lodge in the middle of nowhere genaamd de blue duck station in Whakahoro, waar we oude reisgenoten ontmoeten omdat je hier standaard 2 nachten verblijft. Het was een erg gezellige avond.

8 maart worden we om 8:30 uur opgehaald voor goat hunting. We zien snel een geit en 2 van de 4 mogen naar voren kruipen om een schot te proberen. Het is gelijk raak. Darmen en maag worden geloosd en we brengen de geit naar de wagen. We zoeken totaal 5.5 uur naar meer geiten maar ze houden zich goed verstopt. We lopen in een hele mooie omgeving met verschillende valleien. We klimmen via het gras van de ene berg naar de andere. Een mooie ervaring. Daarna krijgen we te zien hoe het geslacht wordt en we krijgen een stukje voor op de bbq.

De volgende dag hebben we aardig wat spierpijn maar dat lopen we er deze dag weer uit met de Tongariro alpine crossing. Een 7 en half uur durende wandeling door vulkaan gebied. We beklimmen een deel van de mount doom, de berg waar gollom de ring ingooid. Het is een deel, omdat we aan een tijdsschema verbonden zijn en anders niet meer op tijd bij het eindpunt zouden zijn. Na deze lange wandeling konden we heerlijk uitrusten in een jacuzzi bij ons hostel.

10 maart rijden we in 5 uur naar Wellington waar we een movie drive van de lord of the rings doen en 's avonds gaan we stappen in Wellington. We laten een aantal mensen achter ons en na 3 uur slapen vertrekt de boot van Wellington naar het zuider eiland. Via Nelson eindigen we die dag in het Abel Tasman national park.
De volgende dag begint met een wandeling langs de kust. Na 3 uur wandelen lagen de kayaks klaar op een mooi strandje waar we een lunch nuttigen. Na een mooie tocht van 4 uur met de kayak zijn we weer terug bij onze lodge en eten we een van de beste burgers in nieuw zeeland bij the fat tui.

We verlaten onze bus en blijven een nacht langer om te relaxen. De burger beviel zo goed, daarom wordt deze avond nog maar zo'n burger naar binnen gewerkt.

We verlaten Abel Tasman np en rijden naar Westport. Een klein dorpje met een bierbrouwerij. Voor 20 dollar 8 bier met broodjes worst is een goede deal. We kopen nog wat flessen bier en eindigen de avond in de bar.

De volgende dag is het alweer zondag. We rijden naar Franz Josef np. In de ochtend maken we onze eigen ketting/armband met bone carving, van een stuk bot van een poot van een koe.
16 maart mogen we uitslapen en om 11 uur hebben we een tourtje naar de gletsjer geboekt met een helicopter. Het was een korte, maar wel de gaafste helicoptervlucht ooit. We vlogen recht op de bomen af en draaide schuin op het laatste moment. De gletsjer was ook een gave ervaring. Bij deze tour zat ook entree voor de hotpools, erg lekker na 3 uur wandelen op de gletsjer.

De volgende dag rijden we via verschillende meren (oa Lake Humea) naar Wanaka.
Het is st patricksday, we hebben een aantal Ieren in de bus dus dit wordt goed gevierd in de Irisch pub.
Ervoor wordt er nog 2 uur gewandeld op Mount Iron met een geweldig 360 graden uitzicht van meren en prachtige bergen.

Woensdag moeten we om 8:45 uur op de bus om naar puzzle world te gaan. Helaas waren we 1 minuut te laat en mochten we zelf gaan lopen. Half uur heen en terug.
Na puzzle world vertrekken we naar Queenstown waar de eerdere bus waar we opzaten nog is. Ze hebben net geboekt om te lugen (soort kart van de berg) dus we kunnen nog mee. Wat een prachtig uitzicht boven op de berg. We gaan ons wel vermaken deze 4 dagen.

Tot de volgende keer!

• 19 Maart 2015 - 10:07

Phuong:

Wat een avonturen maken jullie allemaal mee! Erg leuk om te lezen en te zien :D. Veel plezier verder in Nieuw-zeeland.

xx Phuong

• 19 Maart 2015 - 10:32

Gerda De Winkel:

Wat zijn jullie verhaaltjes leuk zeg. En ik zie erin dat jullie het reuze naar jullie zin hebben. Veel plezier nog en kom straks gezond weer teur.
    Kus Ger

• 19 Maart 2015 - 12:49

Elly:

Fer en Marinde,nog steeds geen heimwee..zo te lezen doen jullie zat leuke dingen en gaan jullie dat voorlopig nog wel blijven doen!Straks willen jullie niet meer terug...blijf genieten , xx Elly en Jan

• 19 Maart 2015 - 23:25

Anne:

Eindelijk weer even bij gelezen van al jullie avonturen, en dat zijn er heel wat. Klinkt echt goed en wat een prachtige foto's. Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben. Veel plezier verder met jullie reis. Liefs Anne

• 23 Maart 2015 - 21:16

Dineke En Wilbert: