thailand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu thailand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu

thailand

Blijf op de hoogte en volg Marinde & Ferdi

15 April 2015 | Thailand, Ao Nang

Hallo allemaal,

1 april vlogen we via sydney naar bangkok. Wat zijn we blij met emirates. We krijgen weer goed eten en drinken en de nieuwste films zijn weer binnen. Hobbit 3 deze keer:)

Om 1 uur s nachts landen we in bangkok. Deze keer waren we voorbereid op een visa on arrival. Bewijs van uit het land gaan en een pasfoto. Is het niet nodig...

We nemen een taxi naar ons guesthouse vlakbij de toeristische straat: khao san road. Natuurlijk werden we genaaid doordat hij over de tolwegen reed die wij moesten betalen, wat s nachts niet nodig is. En moet je nog 50 bath (€1.50) betalen voor de chauffeur en omdat hij niet wist waar het was vond hij het ook nodig dat we nog meer betaalde omdat hij het guesthouse heeft gebeld. Uiteindelijk 550 bath kwijt voor half uur. Nog steeds niet veel geld maar goed... welkom to thailand.

Na heerlijk uitgeslapen te hebben zijn we gaan kijken op de beroemde khao san road. Dit is een straat met winkeltjes/ kraampjes met kleding eten en drinken en andere prulletjes.
Het is hier een stuk warmer als in Nieuw Zeeland, met 34 graden op de teller moeten we behoorlijk wennen.
De prijzen daarin tegen zijn behoorlijk leuk. Een vol bord pad thai (noodles met kip of garnalen) voor 60 bath (€1.70)
Overheerlijke loempia's voor 10 bath per stuk. (30 cent)
Dit is alleen het eten. Om nog even door te gaan, je kunt overal massages doen. Zo heb je al een goede voetmassage voor 150 bath voor een half uur (€4,-) waar we natuurlijk gebruik van hebben gemaakt.

Vrijdag bezoeken we een aantal tempels en doen we rustig aan. We hebben een fietstour voor de volgende dag geregeld bij een bedrijfje met een Nederlandse oprichter Co van Kessel. We rijden via chinatown door markten en kleine steegjes langs tempels. Op de markt proeven we wat snacks van thailand. Een aantal fruitsoorten maar zo hebben ze hier ook larven en sprinkhanen als snack. Dit was nog best lekker.
's Avonds naar een barretje waar ze 2.5 tot 25 liter biertaps hebben die je kan bestellen.
De dagen in bangkok gaan snel voorbij. We bezoeken nog een tempel: Wat Pho. 'de liggende boeddha'. We wilden naar the grand palace maar door een feestdag (tweede paasdag) konden we er niet in.
Maandag vertrekken we om half 8 met de nachttrein naar Chiang mai.
14 uurige tocht maar gelukkig heb je een bed en slapen we nog aardig.

7 april komen we om 10 uur aan in chiang mai en hebben we twee nachten bij awana house geboekt. Een luxer hotel als het hotel in Bangkok en de oprichter is verre familie van Ferdi.
Een heerlijk zwembad en hemelbed en dat voor 770 bath (€22)
We boeken een aantal tourtjes en gaan naar het kattencafe. Nu denk je in Thailand met die vieze straat katten. Hier moet je speciale slofjes aan en moet je je handen wassen en desinfecteren voordat je naar binnen gaat. Grappige ervaring. De katten kun je aaien en met ze spelen, terwijl je relaxt een drankje drinkt.

Donderdag zijn we met een tour naar Chiang Rai gereden. Onderweg stopten we bij the hotsprings waar je met je voeten in warm water kan en in Chiang Rai stoppen we bij de White temple en Black house. Erg apart en mooi om te zien.

We verplaatsen naar d.n. guesthouse omdat awana house vol zit. We bezoeken de 3 tempels in het centrum van Chiang Mai. We worden al wat kieskeuriger na de vele tempels die we al gezien hebben en zijn dan al snel klaar. We maken gebruik van het zwembad bij het awanahouse en omdat het vrijdag is is er net buiten de poort van de stad een etensmarkt met vis, vlees, noodles, sushi en verse fruit sapjes. We doen nog een massage en na de massage kunnen we bellen met els en wim die net getrouwd zijn. Erg leuk dat we ze konden spreken en erg jammer dat we er niet bij konden zijn.

Zaterdag verplaatsen we naar een huis buiten de stad. The blue 14 house. We worden door ze opgehaald bij ons oude guesthouse en daarna gaan we met de taxi naar de tempel op de berg,
Wat Phrathat Doi Suthep.
Bij terugkomst in ons guesthouse wordt er een thaise bbq georganiseerd. En dat voor 50 bath (€1.50) inbreng.

Zondag moeten we om 8 uur klaar staan om naar toto's elephant training te gaan. Dit is een organisatie die olifanten een beter onderkomen geven omdat ze anders afgepeigerd worden in de jungle. We leren hoe we ze kunnen voeden, berijden en wassen de olifanten in de rivier. Daarna gingen we nog even zwemmen bij een mooie waterval.
's Avonds naar de Loco Elvis waar live muziek is.

13 april, songkran festival (Thais new year). Dit betekent in heel het land wordt er met water gegooid en gespoten. Droog kom je dus niet op je bestemming. Langs de weg staan bakken met water en supersokers die je kan gebruiken. Onze kindertijd komt weer boven en vermaken ons goed in de grootste water gevechten ooit.
We zien een vriend, Mike, die we in new zeeland hebben ontmoet weer en we drinken met nog een gast die we met de olifanten training hebben ontmoet wat biertjes in de bar.
Songkran festival duurt 3 dagen. We besluiten om niet tot het einde in Chiang mai te blijven en we vliegen 14 april aan het eind van de dag naar Krabi. Tijd voor wat eilandjes om te relaxen....

Groetjes uit het warme Thailand

Ps. We hebben te weinig ruimte voor onze foto's dus bij deze een nieuw site:

• 15 April 2015 - 19:20

Jacolien:

hallo Ferdi en Marinde, wat leuk om te lezen, zeker weer een heel andere wereld, Thailand.
    Geniet ervan. Liefs Jacolien

• 15 April 2015 - 22:22

Sonja:

Leuke foto's alweer via de app, ga zo even de nieuwe site bekijken.
    Verhalen genoeg zo te horen, helemaal gaaf.
    Dikke kus van ons.

• 15 April 2015 - 22:33

Dineke:

Hoi hoi, mooie impressie van jullie reis door Thailand. Grappige en mooie foto's en dan die massages heerlijk !! super ben benieuwd naar jullie vervolg. liefs Wilbert en Dineke

• 15 April 2015 - 23:00

Phuong:

Heerlijk! Geniet ervan en tot de volgende reisverslag

Xx Phuong

• 15 April 2015 - 23:52

Iliana :

Wow erg leuk foto's en verhalen. Het is zo bijzonder voor ons om alle landen via jullie te ervaren. Bedankt! Veel plezier. Liefs, Iliana

• 17 April 2015 - 16:20

Elly:

het gaat jullie nog niet vervelen in het verre oosten...lekker eten ..lekker drinken...tempels in overvloed...geweldig...enjoy!! Xx Elly en Jan

• 17 April 2015 - 23:02

Nel En Nico:

Wat een leuk verslag weer, dat jullie daar nog tijd voor hebben
    zo te lezen is er veel te beleven en vervelen jullie je niet
    fotos ook erg leuk , nog veel plezier ik kijk uit naar het volgende verslagxx