relaxen in Thailand - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu relaxen in Thailand - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu

relaxen in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Marinde & Ferdi

28 April 2015 | Thailand, Ko Tao

Sa wat di,

We zijn alweer aan het einde van onze tijd in thailand. Het 2de deel houden we natturlijk niet voor ons.
Op 14 april komen we om 18:30u aan op Krabi. Er is een shuttle bus die ons naar Ao nang beach brengt. Dit is vakantie zoals we kennen in Griekenland. Zon, zee, strand, barretjes, restaurants, shopkraampjes en geen wc-papier in de wc.
We eten Italiaans, even wat anders als thais;) grieks is er helaas niet. We vinden een barretje, longhorn met een leuke eigen live band.
Het is nog steeds songkran, thais nieuw jaar, dit duurt drie dagen maar bij ao nang is dit blijkbaar maar 1 dag. Dit vinden we niet heel erg.

We doen een boottocht naar Hong island waar we stoppen op verschillende strandjes en in een lagoon. Erg mooi.
Een andere dag huren we een scooter en rijden naar de Tiger cave temple. Dit is iets moeilijker dan gedacht. Na 5 keer de weg vragen vinden we uiteindelijk om precies 12 uur 's middags de Tiger cave temple met wel geteld 1237 treden om deze tempel op de berg te bereiken. Het was een zware klim maar zeker het uitzicht waard.
Aan het eind van de dag varen we van ao nang beach naar railey beach. Dit vaste deel van het land kun je alleen via een boot bereiken. Je hebt hier drie stranden die op loop afstand van elkaar liggen. Panang beach was de mooiste.
18 april verplaatsen we naar ko phi phi. Met een 2 uur durende boot komen we om 12 uur aan op ko phi phi. Dit is een eiland zonder verkeer. Er staat al een mannetje van ons hotel klaar met een karretje om onze backpacks naar het hotel te brengen. We lopen door een weer war van straatjes met kraampjes en barrretjes om na 15 minuten aan te komen bij ons rustig gelegen kitty guesthouse.
Een goed party eiland.
We nemen weer een keer een massage, helaas valt deze voor marinde wat tegen. Het harde drukken en uit elkaar trekken van de vorige keer zat er nu niet bij.
's Avonds worden er natuurlijk biertjes gedronken in de bar, deze vallen de volgende ochtend wat zwaarder als gedacht en we gaan dan ook alleen even naar het strand. Helaas heb je hier veel verschil met eb en vloed en is er bijna geen water voor verkoeling.
In Chiang mai ontmoette we een koppel uit New york die deze dag met een vriend naar Koh phi phi kwamen. Met z'n vijven we eten we bij het beroemde papaya restaurant met heerlijk thais eten. We gaan naar een thai boks wedstrijd en eindigen de avond op een beach party.
Voor de volgende dag hebben we een prive boottour met zijn vijven geregeld. Om voor de toeristische drukte te zijn hebben we om 7 uur afgesproken. Aangekomen bij het eerste strandje, monkey beach (waar we geen apen zagen) wordt de lucht behoorlijk donker en begint het toch te onweren en regenen, als we in het open bootje met dakje zitten. Een ervaring rijker. Het voordeel van hier is dat na de regen bui de zon weer gaat schijnen en het weer geheel blauw wordt.
We varen dan ook snel naar maya beach. Het strand waar de film 'the beach' is opgenomen met Leonardo Dicaprio. We zijn nog net voor de grootste drukte. Ze weten je natuurlijk wel uit te buiten en vragen dan nog is 200 bath (€6) per persoon om op het strand te zijn.
We stoppen op nog een aantal strandjes en in 2 lagoons om te. De laatste had super veel scholen vissen. Erg gaaf om tussen te snorkelen.
Na de boottocht slapen we wat bij (de nacht ervoor 3 uurtjes geslapen). Eind van de dag, met zonsondergang, lopen we naar het view point waar je mooi uitzicht hebt over de 2 baaien van Koh phi phi.
We zoeken naar een karaoke bar maar die kunnen we niet vinden. We belandden bij een leuke bar met live band.

Dinsdag nemen we afscheid van de New Yorkers en gaan we met de boot om half 4 naar Krabi, de bus naar Suratthani en een nachtboot naar Koh Tao waar we om 7 uur 's ochtends aankomen.
We kunnen redelijk snel in ons bungalowtje en slapen nog wat bij. 's middags naar het strand waar een scheepswrak ligt waar je kan snorkelen.
Ko tao is een rustiger eiland als koh phi phi. De dagen in ko tao hebben we vooral gerelaxed, massage&kapper hier, shoppen&biertjes daar. Het weer is hier wat minder, elke morgen een stortbui en verder de dag bewolkt. Koud is het niet. De stortbuien zijn niet zo erg omdat we elke dag bij onze favoriete cafe 'cafe del sol' zaten met overheerlijke broodjes en salades. Dat is een tijd geleden. De laatste dag was wat minder, want toen zaten we op ons privebootje zonder dakje en was het niet alleen 1 stortbui maar een hele ochtend regen. De boottrip valt niet in het water want het onderwater leven is hier prachtig, snorkelen kan tenslotte ook in de regen en het zeewater is lekker warm. In de middag werd het beter en belandde we op een mooi eilandje, nargyuan.
27 april hebben we weer een boottocht en nachtbus om naar Bangkok te komen. We zouden om 5 uur in de ochtend aankomen. We hadden gehoopt dat dit net als met de trein een aantal uur later zou zijn ivm onze vlucht pas om half 2 is. Helaas kwamen we om 4 uur in de ochtend aan op de normaal drukke khaosan road. Nu probeerde de laatste dronken mensen hun hotel te vinden. We besloten om te wachten op het vliegveld. Het mooie was dat we nu 200 bath betaalde voor de taxi en bij aankomst 560 bath.
Op naar het volgende avontuur: Cambodja

Bai bai

code fotosite: azie2015

• 28 April 2015 - 13:34

Sonja:

Wat gaaf allemaal weer, tot app/ Skype en volgende verhaal.
    Dikke kus van ons!

• 28 April 2015 - 21:07

Phuong:

Wederom een leuk reisverslag, ik geniet heerlijk mee met jullie avonturen zo ;). Veel plezier in Cambodja!

• 29 April 2015 - 21:10

Elly En Jan:

weer leuk om te lezen...was ook leuk om te skypen en te zien dat jullie het goed hebben ! XX Elly en Jan