happy new year and tasmania - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu happy new year and tasmania - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinde & Ferdi Bos & Berg - WaarBenJij.nu

happy new year and tasmania

Blijf op de hoogte en volg Marinde & Ferdi

09 Januari 2015 | Australië, Tasmania

Hallo allemaal,

Ten eerste allemaal een Gelukkig Nieuwjaar!

Op oudjaarsdag zijn we rustig op gestart en gingen we in de middag een biertje doen met z'n 4tjes in newtown bij een leuk barretje genaamd CourtHouse.
Daarna zijn we ons klaar gaan maken voor de Harbour party. Dit was bij het luna Park in sydney. We kwamen aan rond 9 uur, en toen kwam de eerste korte vuurwerk show al, speciaal voor de kinderen.
Het enige jammere was dat de rijen erg lang waren, een uur voor een attractie en ongeveer een half uur om bier te halen. uiteraard drukte dit de pret verder niet. Rond elven gingen we alvast de steiger op om een goede plek te hebben voor uiteindelijk een geweldige vuurwerk show. Daarna hebben we nog door gefeest tot het stopte om 3 uur.
Na een redelijke nachtrust zijn we nog even op coogee beach gaan chillen, waar het lekker druk was.

2 januari zijn we 's ochtends met z'n drietjes, omdat steef helaas niet mee kon, vertrokken naar Tasmanie. Toevallig is in de hoofdstad Hobart een festival, the taste of tasmania, aan de gang, dus hebben we een wijnproeverij gedaan einde van de middag. Dat ging er goed in, lekkere rode wijntjes.

De volgende dag vroeg op voor de salamanca market. Heel veel kraampjes en eten. Paar souvenirs gescoord en weer door naar mona (museum of old and new art). Hier hadden we veel van verwacht, omdat velen dit aanbevolen. Het feit dat de vele, van klei nagemaakte kutten de meeste indruk had gemaakt op ons zegt genoeg.
Daarna zijn we nog naar de 'tahuna airwalk' gereden. Met een hoop staalwerk zijn er wandelroutes uitgezet hoog door de bomen waardoor je hele mooie uitzichten had. Ook waren er twee swinging bridges, waarvan de dames het swingende niet zo prettig vonden.

Op 4 januari zijn we vertrokken voor de echte road trip naar Strahan, dat aan de westkust van tasmanie ligt. Onderweg stopte we bij lake st claire waar verschillende tracks vandaan gingen. Wij kozen voor een korte wandeling. (1.5uur) Tussen lake st claire en strahan heb je een aantal stops waar je kan wandelen. Zo kwamen we bij een wandelpad dat leidde door een bos naar een mooie waterval (Nelson falls).
Strahan is een klein plaatsje met weinig accomodaties, wij moesten natuurlijk nog een slaap plek vinden en belandden in een hostel. Ons eerste hostel ervaring op een 5 persoonskamer. Gelukkig voor ons kwamen de Fransen niet opdagen.

5 januari zijn we met de gordon river cruise mee gegaan. Onderweg stopte we bij sarah island, het eerste eiland waar de britse gevangen naar toe gingen om boten en schepen te bouwen. Andere stops waren het regenwoud en de houtzagerij.
Na 6 uur waren we weer terug in de haven en redden we door naar cradle mountain. Een plaatsje om te slapen moesten we nog vinden en dachten middlesex het dichtstbijzijnde plaatsje een goede plek was. Helaas bestond dit plaatsje niet. Verder rijdend stond er een lodge lemonthyme genaamd aangegeven. Na 8 km onverharde weg bereikte we en super mooie lodge met allemaal huisjes van hout in de middle of nowhere. We zagen zelfs walibi's

6 januari rijden we naar de cradle mountain waar we een 3 uur durende wandeling maakte langs kleine watervallen, meren (dove lake) en uiteindelijk boven op een berg een prachtig uitzicht hadden (Marion lookout).
We waren niet heel goed voorbereid en nemen de volgende keer dan ook wat meer water en eten mee:)
Na een goede lunch reden we door naar Launcestone, hier waren wederom weinig slaap plekken vrij dus probeerde we het via airbnb. Er was nog een plekje ergens dus wij helemaal blij. Aangekomen bij het huis, dat bomvol stond met allerlei eten en andere zooi, alsof we bij iemand met verzamelwoede waren beland. Het was allemaal erg ongewoon en het vrouwtje bleef maar praten, kwam geen eind aan.
De bungalow waarin we zouden slapen was een mini boomhut met een stapelbed zowat tegen het plafond en zonder val beveiliging en een derde matras op de grond, waardoor we onze kont niet konden keren. Nadat de vrouw een adempauze inlaste na het vele praten hebben we vriendelijk bedankt en zijn we naar een wat duurder hotel gegaan.

In Launcestone zijn we de volgende dag eerst naar de cataract gorge gelopen waar we nog wilde zeehonden zagen, daarna reden we door naar Freycinet national park/coral bay.
Daar aangekomen probeerde we verschillende accommodaties te bellen of na te vragen voor een plek. Alleen echt alles zat vol. Om toch nog wat te maken van de dag dronken we een biertje in een gezellig klein restaurantje.
Tijdens het 2de biertje kwam de ober naar ons toe dat hij nog wel een slaap plek wist voor 100 dollar. Lucky us!
Deze keer was het echt een bungalow met alles erop en eraan.

Vrijdag 8 januari vroeg opgestaan voor een wandeling van 3 uur bij Freycinet national park. Deze wandeling ging langs een berg naar wineglass Bay, die zijn naam dankt aan zijn vorm. Helaas was het weer slecht om even te chillen op het strand want het was regenachtig.
Daarna weer op weg naar hobart. Op de route lagen veel vineyaeds, dus we hebben even wat wijnproeverijtjes gedaan. Eh, oh ja, wie gaat er nou rijden?:) maar dat ging allemaal best, heel de week geen politie gezien in tassie. We zijn ook even bij een man genaamd John, die we konden van de wijnproeverij in hobart, langs geweest. Die wijn vonden we wel erg lekker. Helaas konden we geen fles ter plekke van hem kopen.

De super leuke tijd in tasmanie zit er alweer op en ons avontuur gaat verder in perth.

Groetjes van ons

• 09 Januari 2015 - 15:38

Vincent:

Erg leuk om dit te lezen.
    Dat was om te beginnen vast een hééél vervelende week :-)
    Groetjes Vincent

• 09 Januari 2015 - 16:30

Phuong:

Wat een avonturen allemaal al en leuk om te lezen.! Heel veel plezier in Perth en tot de volgende reisverslag :)

Groetjes Phuong

• 09 Januari 2015 - 16:40

Sebastiaan :

Top om te lezen have fun

• 09 Januari 2015 - 20:07

Sonja:

Hey wat leuk om te lezen en wat hebben jullie zo al veel gezien in 12 dagen tijd. Jammer dat ik er niet was voor de Skype, maar ik ben bij getokkeld door Vincent. Dat haal ik nog wel een keertje in hoop ik.

• 09 Januari 2015 - 21:20

Jacolien:

Hallo, wat leuk om te lezen! Geniet ervan! Wij zijn alweer volop aan het werk! Liefs

• 10 Januari 2015 - 10:03

Dineke:

Wat een mooie en grappige impressie van jullie reiservaringen, slingerbruggen ....

• 11 Januari 2015 - 04:51

Eetse:

Have fun...

• 11 Januari 2015 - 13:01

Elly:

Wat vervelend dit toch allemaal!!! Ben blij dat jullie zo genieten van alles en dat jullie dat ook delen met ons!Ik vind het leuk te lezen en geniet een beetje mee! Veel plezier ,groetjes Elly en Jan

• 11 Januari 2015 - 13:25

Nico En Nel Van Der Zanden:

Wat leuk die reisverhalen zit te genieten in het koude Kwintsheul
    we blijven je volgen en hopen dat je nog vele mooie plaatsen aandoet en genieten he
    xx

• 11 Januari 2015 - 19:20

Lien:

"Van klei nagemaakte kutten"...lees ik dat nou goed? Hahahahaha!!! Gaat lekker daar! Ben blij dat jullie het zo fijn hebben en alles tot nu toe goed gaat! Lekker veel foto's maken hoor! Dikke kus van mij!XXX